måndag 12 oktober 2020

Jobbansökning mat

Kokar fläskben

Prinspaj

Lunchkorv, potatis och spenatstuvning 


Röd curry kyckling, ris samt kyckling & bambuskott i sojasås.

Skomakarlåda

Kålsoppa




Bl.a "Doris sill", köttbullar, prinskorv som grisfot, ägghalvor samt frestelse.


Smörgåstårta



Köttfärsfyllda smördegspiroger.

Fylld franska

"Doris kyckling" med äggnudlar.

Klassisk kalops med potatis.

Pacmankorv

Fröken Skölds köttfärssoppa.

Fyllda rullader



Ugnsstekt fläskfilé  & hemmagjord klyftpotatis.

Hemmagjord bearnaise 

Plommonspäckad karre och potatis.
Regnbågstoast

onsdag 13 mars 2019

Hästtårta

Stora tjejen fyllde nyss 13år och hon önskade sig en blå tårta, men eftersom hon håller på med hästar så fick det bli en liten häst på också. Blommorna och gräset var över från ett annat projekt så det passade ju perfekt att använda nu.






lördag 2 februari 2019

Kvällspyssel

Inga barn hemma och händer som behöver sysselsättas... Ja, då fick det bli smörgåstårta den här gången.
Kämpade inte för att få det snyggt den här gången, men man behöver ju inte vara så ambitiös jämt. Ibland vill man bara ha något gott och då är utseendet inte alltid så viktigt.


lördag 26 januari 2019

Semlor som ugglor och björnar!

Idag fick det bli ett riktigt roligt helgpyssel för min del.
Syrran skickade igår en bild hon hittat på instagram på semlor som såg ut som ugglor. Hon tyckte absolut att jag skulle prova att göra såna och det tyckte jag med. Dock ville jag också hitta på något eget och det har av någon konstig anledning varit mycket ätbara nallebjörnar som jag funderat över på sistone, men inte hittat något att få ut det i rent hantverksmässigt, men nu tog jag chansen!




PAW patrol

Det var oerhört länge sedan som jag gjorde ett inlägg nu, men förra helgens PAW patrol tårta i 2våningar förtjänar en plats här.
Jag gör ju i princip inga tårtor längre, men när en viss person bad mig om hjälp med en speciell tårta till hans dotter varken kunde jag eller ville säga nej.


lördag 22 februari 2014

Midsommartårta

Jag tror att jag missat att lägga ut den här tårtan. Jag vet inte varför då det nog är en av mina allra bästa.




Snabb OS-tårta!

Eftersom jag älskar att titta på skidor så följer jag (så gott det går utan tv3 och med ett heltidsjobb) OS och efter alla medaljer så kände jag redan förra  helgen att nu var det allt  dags att fira lite och eftersom jag ärvt skidtittarintresset från min mor (och mormor) så bjöd jag iaf min mor på tårtan. Jag gjorde tårtan lite snabbt på kvällen så den är inte prefekt på något sätt, man får nog snarare se den som ett  test. I vilket  fall som helst så blev mor jättenöjd ;-)