lördag 2 februari 2019

Kvällspyssel

Inga barn hemma och händer som behöver sysselsättas... Ja, då fick det bli smörgåstårta den här gången.
Kämpade inte för att få det snyggt den här gången, men man behöver ju inte vara så ambitiös jämt. Ibland vill man bara ha något gott och då är utseendet inte alltid så viktigt.


lördag 26 januari 2019

Semlor som ugglor och björnar!

Idag fick det bli ett riktigt roligt helgpyssel för min del.
Syrran skickade igår en bild hon hittat på instagram på semlor som såg ut som ugglor. Hon tyckte absolut att jag skulle prova att göra såna och det tyckte jag med. Dock ville jag också hitta på något eget och det har av någon konstig anledning varit mycket ätbara nallebjörnar som jag funderat över på sistone, men inte hittat något att få ut det i rent hantverksmässigt, men nu tog jag chansen!




PAW patrol

Det var oerhört länge sedan som jag gjorde ett inlägg nu, men förra helgens PAW patrol tårta i 2våningar förtjänar en plats här.
Jag gör ju i princip inga tårtor längre, men när en viss person bad mig om hjälp med en speciell tårta till hans dotter varken kunde jag eller ville säga nej.


lördag 22 februari 2014

Midsommartårta

Jag tror att jag missat att lägga ut den här tårtan. Jag vet inte varför då det nog är en av mina allra bästa.




Snabb OS-tårta!

Eftersom jag älskar att titta på skidor så följer jag (så gott det går utan tv3 och med ett heltidsjobb) OS och efter alla medaljer så kände jag redan förra  helgen att nu var det allt  dags att fira lite och eftersom jag ärvt skidtittarintresset från min mor (och mormor) så bjöd jag iaf min mor på tårtan. Jag gjorde tårtan lite snabbt på kvällen så den är inte prefekt på något sätt, man får nog snarare se den som ett  test. I vilket  fall som helst så blev mor jättenöjd ;-)

Tårta till 1-åring!

I Januari fyllde lilla Charlie 1 år och jag fick äran att göra en tårta till henne. Efter att ha funderat en del över temat på tårtan fick jag till slut en snilleblixt när jag var och handlade. Egentligen var det  faktiskt tack vare min man som jag kom på vad som skulle få dekorera tårtan. Min man kom med förslaget nappar vilket jag ratade men jag började se mig om på barnavdelningen efter något annat roligt och passande och när  jag fick syn påbesticken  så visste jag direkt att de skulle jag ha!

Militärtårta

Den här tårtan blev sådär. Hade på tok för lite tid till att göra den så den blev inte alls så fin som den skulle kunnat bli.