Det var länge sedan jag gjorde några nya inlägg, men jag har hafy fullt upp med jobb, praktik, skola m.m
Jag bjuder här iaf lite snabbt på en födelsedagstårta som jag stressade ihop i slutet på september. Jag kände mig inte nöjd med resultatet direkt efteråt vilket gjorde att jag inte ville lägga ut den precis då. Dock känner jag nu att den ser ganska ok ut så jag valde att lägga ut den nu ändå. Jag har ändå inte så mycket annat att bjuda på just nu pga tidsbristen.
onsdag 9 oktober 2013
måndag 2 september 2013
Kakmonster cupcakes
Såhär såg de ut i alla fall:
Jag hade fått väldigt mycket beröm för dom så jag får väl vara nöjd :-)
Traktortårta
Det är ju inte nån av mina snyggare alster, men sonen var nöjd iaf och det är ju huvudsaken. Jag hade varken tiden eller ljuset på min sida den här gången så det var ju inte så konstigt att tårtan ser ut som den gör.
torsdag 15 augusti 2013
Meckartårta
Ja, en hylsnyckel, muttrar och oljespill på en tårta. Jag har aldrig sett det på en tårta förr, det var riktigt kul att göra.
Ringrostig som jag var idag så rev jag sönder en liten bit på kanten och blev därför tvungen att täcka med rosor och blad, men det fick då det bli ett helt halvvarv.
Jag hade helst varit utan rosorna och bladen men nöden har ju ingen lag.
Födelsedagstårta a´la Leffe
När jag fick förfrågan om att göra en 40-årstårta så kände jag att jag ville ta i lite mer än vanligt och gjorde därför en 2-våningstårta. Jag hade själv hellre haft andra blommor på tårtan än rosor men beställaren ville ha rosor så då blev det ju självklart rosor på tårtan.
Papegojtårta blev det pga att Åsa som skulle få tårtan har just en blå/gul papegoja som heter Leffe :-)
söndag 9 juni 2013
Stresstårtor och några kort från gågna veckan
Förra fredagen (sista maj) så packade jag och städade för fullt för vi skulle åka ner till Småland och hälsa på min mans familj. Fast givetvis skulle vi ju ha med oss en tårta ner eftersom det ju både varit mors dag och svärmor precis fyllt år. Sen fyllde min mammas "gubbe" år under helgen också så jag var tvungen att stressa ihop ytterligare en tårta mitt uppe i allt.
Här kommer bilder på "stresstårtorna":
Några kort fick jag också ihop under den gågna veckan o de kommer här:
Här kommer bilder på "stresstårtorna":
Några kort fick jag också ihop under den gågna veckan o de kommer här:
Tårtor och kort från 5:e Juni
Under veckan som gick fyllde min förra chef år och samma dag fyllde även ett av hennes barnbarn år. Givetvis skulle de ha en varsin tårta!
Barnbarnet önskade sig en gräddtårta med jordgubbar medans jag fick helt fria händer med att göra en marsipantårta till chefen.
Jag passade på att för första gången färga marsipanen och kavla ut den själv. Jag tyckte att det var kul att prova på att göra en marmorerad tårta vilket uppskattades mycket och jag fick direkt beställning på 2 nya tårtor när bilden kom ut.
Här kommer den marmorerade tårtan:
Barnbarnet önskade sig en gräddtårta med jordgubbar medans jag fick helt fria händer med att göra en marsipantårta till chefen.
Jag passade på att för första gången färga marsipanen och kavla ut den själv. Jag tyckte att det var kul att prova på att göra en marmorerad tårta vilket uppskattades mycket och jag fick direkt beställning på 2 nya tårtor när bilden kom ut.
Här kommer den marmorerade tårtan:
Givetvis kunde jag inte hålla mig från att scrappa ett kort också så här kommer det:
Sist men inte minst, en helt vanligt gräddtårta med jordgubbar. Visst får man sommarkänslor?!?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)