torsdag 16 maj 2013

Kort

Här nedanför kommer bilder på de 2 senaste korten jag scrappat.
I måndags kom de till. Det var enda gången denna veckan som jag hunnit klämma in lite scrappande i schemat.



Gräddtårta

Idag har jag gjort en gräddtårta åt en god vän (ja den är till ett av hennes barnbarn).
Här har ni den:





Scrapverk från början av Maj...











Vårig födelsedagstårta

I början av Maj fyllde jag år. Jag passade då på att testa på att göra en typ av opertårta som jag sett lite snabbt på tv´n för några månader sedan. Blev väl inte helt nöjd men det var kul ändå.






En liten närbild. Tyvärr lite suddig eftersom jag bara kan fota närbild utan blixt.

tisdag 16 april 2013

Fullt ös idag....

Mycket har hunnits med idag.
Massor med tvätt och disk och plock. Långpromenad och ett försök till att ensam sätta upp en låång hylla (det gick inte så bra då det var en tunn gipsvägg bakom).
Nya tag med hyllan en annan dag istället! ;-)
Har lagat fläsk, potatis och löksås idag (fast jag själv äter bruna bönor istället för löksås). Ganska gott med fläsk o potäter även om det inte är en favoriträtt.
Efter maten satt jag igång o baka direkt.
Det blev 2st Woodstockkakor. Varav jag skickade iväg den ena direkt med mamma :-)
Jag vet inte vad kakan heter egentligen, Woodstockkaka är mitt eget namn på den. Bild på kakan kommer här:
Kakan är väldigt saftig och kan se ut som att den inte är riktigt klar men den är precis som den ska vara.

Förutom de 2 mjuka kakorna så har jag bakat lite hallongrottor. Tyvärr blev de lite mörka pga min opålitliga ugn från 1800-frys ihjäl :-(


Sista baket för idag blev chokladsnitt med pärlsocker. En klassiker som brukar gå snabbt åt här hemma.


Nu ska jag varva ner för idag :-)
Blir det något mer idag så skulle det väl vara lite dammande annars ligga på soffan och vänta in Star wars.

onsdag 10 april 2013

Födelsedagstårta till storjägaren!

Idag har jag ägnat mig åt att göra en födelsedagstårta.
Tårtan har tagit mig minst 5,5 timme att få ihop från början till slut och då använde jag mig ändå av färdiga bottnar och färdigkavlat lock.
Det är ju en hel del pyssel men så himla kul!
Jag har varit så otroligt nervös under skapandets gång.
Först blev jag riktigt nervös när jag fått på locket, granarna, älgen och några stenar för det kändes som att jag inte på något sätt kunde få ihop en bra helhet, men jag var ju tvungen att fortsätta ändå och kämpa på.
Sedan var bokstäverna nästan helt omöjliga att få ut vilket tyvärr också syns.
Till slut tycker jag dock att jag lyckades ganska bra med allt och jag stör mig inte längre på lockets färg (man ser ju också mycket mindre av det nu än i början.
Här nedan kommer nu bilder på tårtan vilket inte är riktigt samma sak som att se den live men det ger ju en skaplig bild av den ändå.




lördag 30 mars 2013

Påsktårta

Skateboardtårta igår (och frestelse och köttbullar m.m) och påsktårta och "gubbröra" idag.
Efter allt grejande igår och en son som alltid väcker mig före 06 på morgonen vilken dag det än är i veckan så gjorde jag en superenkel men såååå god påsktårta idag.
Tyvärr tog jag inget foto förrän efter att vi börjat äta av den, men i det här fallet gör det nog inte så mycket.


Den enda dekorationen på tårtan har mina barn hjälpt mig att göra och det är ett fågelbo av cornflakes och choklad med några av Anthon bergs mandelägg i.
Boet var ett mycket uppskattat påskpyssel som rekommenderas ;-)