Igår gick det mesta av dagen åt till att baka, även om lite snöskottning och snölyktemakande hanns med också ;-)
Här nedanför bild på kakorna jag bakade igår: Mini blåbärsgrottor (i knäckformar) och brysselkex (denna gången med lila socker på).
Jag gjorde också randiga minimaränger. Jag är jättestolt över att jag klarade av det. Maränger är svårt.
söndag 16 december 2012
Senaste scrapalstren
Ett par julkort
Lite roligare att göra några grattiskort mellan alla julkorten.
Tycker att det är ganska bra med 5 kort på en vecka mellan allt julstökande ;-)
Gladaste tomten :-)
Lucia har kommit och passerat.
Här hemma har vi haft en liten tomte i 3 dagar. Han vägrade nämligen att ha något annat på sig.
I flera veckor har han väntat på att han ska få klä ut sig till tomte och när dagen äntligen kom så ville han inte att det skulle ta slut!
Vårat lussande började så med dagis-lussande den 12:e.
Våran lilla tomte, helt klart gladast i gänget ;-)
Dagen efter på "riktiga" Lucia övade jag in 3 sånger med barnen och så fick de lussa för mina gamla arbetskamrater, sin mormor och sin gammelmormor. De var jätteduktiga!
Här hemma har vi haft en liten tomte i 3 dagar. Han vägrade nämligen att ha något annat på sig.
I flera veckor har han väntat på att han ska få klä ut sig till tomte och när dagen äntligen kom så ville han inte att det skulle ta slut!
Vårat lussande började så med dagis-lussande den 12:e.
Våran lilla tomte, helt klart gladast i gänget ;-)
Dagen efter på "riktiga" Lucia övade jag in 3 sånger med barnen och så fick de lussa för mina gamla arbetskamrater, sin mormor och sin gammelmormor. De var jätteduktiga!
Söta små goseungar!
Efter två dagars lussande ville inte riktigt sonen släppa tomtandet utan skulle prångt ha tomtedräkten på ytterligare en dag.
Sliten som han var efter 2 dagars lussande sov han middag denna dag och då passade jag på att knäppa ett kort på en mycket söt men sliten tomtenisse.
tisdag 4 december 2012
juliga julkort!
Jag har hunnit pyssla 3 nya julkort sista 2 dagarna och de tänkte jag bjuda på nu ;-)
Korten ser lite blekare och gråare ut på bilderna än de är i verkligheten. Så kan det vara när man inte har någon bra kamera ;-)
torsdag 29 november 2012
Dåligt med scrappande....
Det har varit mycket pysslande inför advent. Massor med städande och dammande som gjort att jag inte hunnit scrappa på ett par veckor.
Dock tänkte jag bjuda på bild av alstren jag gjorde nu sist.
Idag har jag varit iväg och fått lite ny inspiration, men jag saknar lite pysselgrejer så det kanske dröjer lite till innan det kommer nya kort igen ;-)
Nu får det vara bra för ikväll, snart börjar Kinas mat på 1.an!
Dock tänkte jag bjuda på bild av alstren jag gjorde nu sist.
3 julkort blev det, inte så juliga. Kul att göra något annorlunda!
Idag har jag varit iväg och fått lite ny inspiration, men jag saknar lite pysselgrejer så det kanske dröjer lite till innan det kommer nya kort igen ;-)
Nu får det vara bra för ikväll, snart börjar Kinas mat på 1.an!
lördag 10 november 2012
Fars dag!
Idag är det fars dag! Tyvärr jobbar min man så firandet fick bli lite uppdelat i år :-)
Eftersom mannen var ledig i fredags så fick han fars dagsfrukost på sängen då istället, vilket han uppskattade väldigt mycket :-)
Rosor fick han häromdagen när vi ändå handlade och då passade vi på att köpa en liten fryst tårta med som vi ska äta idag.
När han kommer hem lite senare idag ska han få 3 små paket av sonen också.
Efter lite grejande igår så ska även dottern få ge sin pappa en present ikväll när hon kommer hem :-)
Jag älskar verkligen att ge bort saker! Speciellt om de verkligen går hem hos mottagaren.
Vi får väl se hur det går denna gång!
Vi har även planerat in ett besök hos min far i eftermiddag.
På schemat idag står att scrappa några kort då jag målade lite igår kvälls. Sonen fick också måla så han ska få göra ett eget fars dagskort till sin pappa idag.
Nu väntar jag på att det ska bli ljust ute så jag kan börja leta papper (har väldigt mörkt inomhus annars).
Kan hända att det kan bli något julkort gjort idag kanske, det vore nog på tiden för mig ;-)
Ha en trevlig dag alla! Glöm inte alla pappor idag!
Eftersom mannen var ledig i fredags så fick han fars dagsfrukost på sängen då istället, vilket han uppskattade väldigt mycket :-)
Rosor fick han häromdagen när vi ändå handlade och då passade vi på att köpa en liten fryst tårta med som vi ska äta idag.
När han kommer hem lite senare idag ska han få 3 små paket av sonen också.
Efter lite grejande igår så ska även dottern få ge sin pappa en present ikväll när hon kommer hem :-)
Jag älskar verkligen att ge bort saker! Speciellt om de verkligen går hem hos mottagaren.
Vi får väl se hur det går denna gång!
Vi har även planerat in ett besök hos min far i eftermiddag.
På schemat idag står att scrappa några kort då jag målade lite igår kvälls. Sonen fick också måla så han ska få göra ett eget fars dagskort till sin pappa idag.
Nu väntar jag på att det ska bli ljust ute så jag kan börja leta papper (har väldigt mörkt inomhus annars).
Kan hända att det kan bli något julkort gjort idag kanske, det vore nog på tiden för mig ;-)
Ha en trevlig dag alla! Glöm inte alla pappor idag!
torsdag 8 november 2012
Kroppen inte på topp än...
http://www.youtube.com/watch?v=6YETAa7ALUM
Tröstar mig med den här videon.
Det finns en känsla den ger som inget annat kan ge.
Jag vet inte vad det är.. en glimt från det förflutna.. något jag känner igen?
Det kanske bara är för att jag tycker att låten är så underbar, att Saade är så snygg och att han sjunger så bra.
Jag vet inte riktigt, men jag önskar att jag kunde få känna den känslan oftare ;-)
Det snöar skapligt här nu, önskar att det kunde ligga kvar lite men av vad jag såg igår på nyheterna så skulle det slaska bort ganska omgående.
Jag borde göra en massa nyttigheter här hemma nu, men min kropp känner bara för att ta det lugnt.
Har precis skrattat mig igenom ett avsnitt av coupling till frukosten, inte dumt alls!
Tröstar mig med den här videon.
Det finns en känsla den ger som inget annat kan ge.
Jag vet inte vad det är.. en glimt från det förflutna.. något jag känner igen?
Det kanske bara är för att jag tycker att låten är så underbar, att Saade är så snygg och att han sjunger så bra.
Jag vet inte riktigt, men jag önskar att jag kunde få känna den känslan oftare ;-)
Det snöar skapligt här nu, önskar att det kunde ligga kvar lite men av vad jag såg igår på nyheterna så skulle det slaska bort ganska omgående.
Jag borde göra en massa nyttigheter här hemma nu, men min kropp känner bara för att ta det lugnt.
Har precis skrattat mig igenom ett avsnitt av coupling till frukosten, inte dumt alls!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)