tisdag 13 oktober 2020

Jobbansökning söta bakverk

Gaffelkakor


Glaskringlor

Brysselkex
Sockerkaka med chokladglasyr och frystorkade hallon.


Bondkakor

Schackrutor



Semlor med hallongrädde och mandelmassa.

Kanin- och kattsemlor

Rabarberpaj och rabarber/kardemumma/minimarshmallowkaka

Sockerkaka med citronglasyr och strössel.

Hallonmazarinkaka


Hallongrottor, mockarutor, gaffelkakor och brysselkex.
Vanilbullar

Lussebullar

Brownie med höstdekoration. 

Surar cookies

Regnbågsmaränger

Igelkottskakor

Chokladsockerkaka med hjärta.

Smartieskakor

Kladdkakemuffins

Vanliga semlor

Nutellamuffins


Ugglesemlor

Nallebjörnssemlor

Pepparkakor

Kladdkaka

Chokladsnitt

Gaffelkakor som pumpor.

Prickig rulltårta med äppelmosfyllning.

Variant på solskensbullar med cocos.

Solskensbullar

Nutellabullar


 

måndag 12 oktober 2020

Jobbansökning mat

Kokar fläskben

Prinspaj

Lunchkorv, potatis och spenatstuvning 


Röd curry kyckling, ris samt kyckling & bambuskott i sojasås.

Skomakarlåda

Kålsoppa




Bl.a "Doris sill", köttbullar, prinskorv som grisfot, ägghalvor samt frestelse.


Smörgåstårta



Köttfärsfyllda smördegspiroger.

Fylld franska

"Doris kyckling" med äggnudlar.

Klassisk kalops med potatis.

Pacmankorv

Fröken Skölds köttfärssoppa.

Fyllda rullader



Ugnsstekt fläskfilé  & hemmagjord klyftpotatis.

Hemmagjord bearnaise 

Plommonspäckad karre och potatis.
Regnbågstoast

onsdag 13 mars 2019

Hästtårta

Stora tjejen fyllde nyss 13år och hon önskade sig en blå tårta, men eftersom hon håller på med hästar så fick det bli en liten häst på också. Blommorna och gräset var över från ett annat projekt så det passade ju perfekt att använda nu.






lördag 2 februari 2019

Kvällspyssel

Inga barn hemma och händer som behöver sysselsättas... Ja, då fick det bli smörgåstårta den här gången.
Kämpade inte för att få det snyggt den här gången, men man behöver ju inte vara så ambitiös jämt. Ibland vill man bara ha något gott och då är utseendet inte alltid så viktigt.


lördag 26 januari 2019

Semlor som ugglor och björnar!

Idag fick det bli ett riktigt roligt helgpyssel för min del.
Syrran skickade igår en bild hon hittat på instagram på semlor som såg ut som ugglor. Hon tyckte absolut att jag skulle prova att göra såna och det tyckte jag med. Dock ville jag också hitta på något eget och det har av någon konstig anledning varit mycket ätbara nallebjörnar som jag funderat över på sistone, men inte hittat något att få ut det i rent hantverksmässigt, men nu tog jag chansen!




PAW patrol

Det var oerhört länge sedan som jag gjorde ett inlägg nu, men förra helgens PAW patrol tårta i 2våningar förtjänar en plats här.
Jag gör ju i princip inga tårtor längre, men när en viss person bad mig om hjälp med en speciell tårta till hans dotter varken kunde jag eller ville säga nej.