lördag 22 februari 2014

Militärtårta

Den här tårtan blev sådär. Hade på tok för lite tid till att göra den så den blev inte alls så fin som den skulle kunnat bli.





Greve spence

Vi äter ALLTID Greve spence på julafton i vår familj. Den brukar vara sjukt dyr och väldigt liten så därför bestämde jag redan julen 2012 att jag 2013 skulle prova att göra en själv. Visst var det väldigt kladdigt, men vilket resultat! Smakade precis som den skulle + att den blev väldigt väldigt mycket billigare att göra själv. Jackpot på det receptet alltså!

Gluten- och mjölkfri spindelmannentårta

Vardagstårta samt hallontårta med aprikosgele´



jultårta och jultårta på spanska






Tårta från december

Det var ju ett tag sedan jag hade tid att göra några inlägg. Det blir inte så många tårtor nu för tiden heller, men jag tänkte lägga ut några nu som jag gjort sedan sist.
Jag börjar med en av favoriterna, en hästtårta till hästtokiga Saga.

onsdag 9 oktober 2013

Födelsedagstårta

Det var länge sedan jag gjorde några nya inlägg, men jag har hafy fullt upp med jobb, praktik, skola m.m
Jag bjuder här iaf lite snabbt på en födelsedagstårta som jag stressade ihop i slutet på september. Jag kände mig inte nöjd med resultatet direkt efteråt vilket gjorde att jag inte ville lägga ut den precis då. Dock känner jag nu att den ser ganska ok ut så jag valde att lägga ut den nu ändå. Jag har ändå inte så mycket annat att bjuda på just nu pga tidsbristen.