lördag 22 februari 2014
Tårta från december
Det var ju ett tag sedan jag hade tid att göra några inlägg. Det blir inte så många tårtor nu för tiden heller, men jag tänkte lägga ut några nu som jag gjort sedan sist.
Jag börjar med en av favoriterna, en hästtårta till hästtokiga Saga.
Jag börjar med en av favoriterna, en hästtårta till hästtokiga Saga.
onsdag 9 oktober 2013
Födelsedagstårta
Det var länge sedan jag gjorde några nya inlägg, men jag har hafy fullt upp med jobb, praktik, skola m.m
Jag bjuder här iaf lite snabbt på en födelsedagstårta som jag stressade ihop i slutet på september. Jag kände mig inte nöjd med resultatet direkt efteråt vilket gjorde att jag inte ville lägga ut den precis då. Dock känner jag nu att den ser ganska ok ut så jag valde att lägga ut den nu ändå. Jag har ändå inte så mycket annat att bjuda på just nu pga tidsbristen.
Jag bjuder här iaf lite snabbt på en födelsedagstårta som jag stressade ihop i slutet på september. Jag kände mig inte nöjd med resultatet direkt efteråt vilket gjorde att jag inte ville lägga ut den precis då. Dock känner jag nu att den ser ganska ok ut så jag valde att lägga ut den nu ändå. Jag har ändå inte så mycket annat att bjuda på just nu pga tidsbristen.
måndag 2 september 2013
Kakmonster cupcakes
Såhär såg de ut i alla fall:
Jag hade fått väldigt mycket beröm för dom så jag får väl vara nöjd :-)
Traktortårta
Det är ju inte nån av mina snyggare alster, men sonen var nöjd iaf och det är ju huvudsaken. Jag hade varken tiden eller ljuset på min sida den här gången så det var ju inte så konstigt att tårtan ser ut som den gör.
torsdag 15 augusti 2013
Meckartårta
Ja, en hylsnyckel, muttrar och oljespill på en tårta. Jag har aldrig sett det på en tårta förr, det var riktigt kul att göra.
Ringrostig som jag var idag så rev jag sönder en liten bit på kanten och blev därför tvungen att täcka med rosor och blad, men det fick då det bli ett helt halvvarv.
Jag hade helst varit utan rosorna och bladen men nöden har ju ingen lag.
Födelsedagstårta a´la Leffe
När jag fick förfrågan om att göra en 40-årstårta så kände jag att jag ville ta i lite mer än vanligt och gjorde därför en 2-våningstårta. Jag hade själv hellre haft andra blommor på tårtan än rosor men beställaren ville ha rosor så då blev det ju självklart rosor på tårtan.
Papegojtårta blev det pga att Åsa som skulle få tårtan har just en blå/gul papegoja som heter Leffe :-)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)