söndag 9 juni 2013

Tårtor och kort från 5:e Juni

Under veckan som gick fyllde min förra chef år och samma dag fyllde även ett av hennes barnbarn år. Givetvis skulle de ha en varsin tårta!
Barnbarnet önskade sig en gräddtårta med jordgubbar medans jag fick helt fria händer med att göra en marsipantårta till chefen.
Jag passade på att för första gången färga marsipanen och kavla ut den själv. Jag tyckte att det var kul att prova på att göra en marmorerad tårta vilket uppskattades mycket och jag fick direkt beställning på 2 nya tårtor när bilden kom ut.
Här kommer den marmorerade tårtan:
Givetvis kunde jag inte hålla mig från att scrappa ett kort också så här kommer det:

Sist men inte minst, en helt vanligt gräddtårta med jordgubbar. Visst får man sommarkänslor?!?

Födelsedagstårta till fiskedrottning

Förra veckan bestod av inte mindre än 6st tårtjobb. 2st tårtor vi 3 olika tillfällen och däremellan hade jag fullt upp med kortmakeriet och familjen.
Just nu sitter jag och känner att det retar lite i halsen och jag undrar om jag håller på att bli förkyld.
Jag delar upp tårtorna på några olika blogginlägg för annars blir det så långt och tråkigt.
Jag börjar med den mest avancerade och roliga tårtan som jag gjorde till min faster som fyllde år i fredags.









Som sagt, det var en jättekul tårta att göra. Det var första gången jag gjort en människa och jag tycker att det gick riktigt bra :-)

lördag 1 juni 2013

Gräddtårtssäsong...

En mindre snygg och lyckad gräddtårta + att det saknas 3 rosor med blad på bilden som sattes på sedan.


En helt vanligt jordgubbstårta med lite riven choklad längs kanten.


torsdag 16 maj 2013

Kort

Här nedanför kommer bilder på de 2 senaste korten jag scrappat.
I måndags kom de till. Det var enda gången denna veckan som jag hunnit klämma in lite scrappande i schemat.



Gräddtårta

Idag har jag gjort en gräddtårta åt en god vän (ja den är till ett av hennes barnbarn).
Här har ni den:





Scrapverk från början av Maj...











Vårig födelsedagstårta

I början av Maj fyllde jag år. Jag passade då på att testa på att göra en typ av opertårta som jag sett lite snabbt på tv´n för några månader sedan. Blev väl inte helt nöjd men det var kul ändå.






En liten närbild. Tyvärr lite suddig eftersom jag bara kan fota närbild utan blixt.