Trädgården/odling och blommor ligger mig ju väldigt varmt om hjärtat så här följer lite bilder på hur det ser ut i år!
Det är ett väldigt dåligt odlingsår i år vilket ni också kommer att se på bilderna från pallkragarna, men blommorna på balkongen frodas som aldrig förr :-)
Rabarbern försöker ta över och dahlian ville inte komma upp :-(
Detta är annars årets blomsterpallkrage :-(
På översta bilden syns att dillen inte vill alls i år, den har regnat bort helt enkelt.
Nedre bilden: Löken har lagt sig men en del av dom blommar ju fint ;-)
Klinten har frösått sig själv från förra året.
Smultronkrukan får åka sommarspark!
I bakgrunden skymtar rabatten jag anlade i höstas. Den är fortfarande under uppbyggnad.
Krassen har fått lite för go´jord vilket gör att man knappt skymtar blommorna inne i bladverket. Det stora cementröret den växer i kan man inte heller se.
lördag 11 augusti 2012
Scrappat
Hej!
Ja, det var ju ett tag sen sist.
I början av veckan fick jag efterfrågan på kort till en butik vilket sporrade mig lite att börja scrappa igen. Det blev bara 2 kort varav det ena saknar grattistext än så länge men jag lägger ut båda i alla fall.
Ja, det var ju ett tag sen sist.
I början av veckan fick jag efterfrågan på kort till en butik vilket sporrade mig lite att börja scrappa igen. Det blev bara 2 kort varav det ena saknar grattistext än så länge men jag lägger ut båda i alla fall.
tisdag 10 januari 2012
Lo
Här är en Lo som jag småpysslat med lite från och till sista dagarna.
Eventuellt kommer jag att fylla i lite info i de tomma fälten som finns men annars är den klar :-)
Eventuellt kommer jag att fylla i lite info i de tomma fälten som finns men annars är den klar :-)
måndag 9 januari 2012
lördag 10 december 2011
10:e December
I måndags slog äntligen en av mina 2 orkideer ut. Det är första gången den blommar sedan jag köpte den för i alla fall runt 5år sedan.
Artbestämningslappen är borta men syrran skrev att det nog var en Zygopetalum (eller va den nu heter) och det lät ju extremt bekant och den luktar lite Jenka (gammal tuggummisort från när jag var barn).
Knäppte ett par kort så avgör själv om det är rätt spår.
Prydnadskålen har väl egentligen gjort sitt men det är ju inte så lätt att byta ut den nu. Sen är det två små vaktelbär, två vita ljung samt en halvstor en.
Artbestämningslappen är borta men syrran skrev att det nog var en Zygopetalum (eller va den nu heter) och det lät ju extremt bekant och den luktar lite Jenka (gammal tuggummisort från när jag var barn).
Knäppte ett par kort så avgör själv om det är rätt spår.
Till sist vill jag slänga in ett vintrigt kort på min välkomstkorg.
Såhär ser den ut nu!
Nobeldagen!
Sitter och insuper inspiration från Nobelmiddagen på tv. Tittar på klänningar, håruppsättningar, smycken och blommor.
Det har varit en hektisk vecka.
Jag har i alla fall äntligen färdigställt den traditionella lingonriskkransen enligt önskemål.
Eventuellt om tid och inspiration infinner sig så kanske jag kommer att utsmycka den.
Höstkransen jag hade gjort och som hängde på dörren innan lingonriskransen var jag lite smått förälskad i. Jag var väldigt nöjd med den! Tyvärr var ju inte småfåglarna så glada i fåglarna jag hade på kransen så de hade hackat sönder dom :-( Men jag visste ju sedan innan att sånt förekommer så det var ju bara att ta den förlusten. Naturen råder man ju inte över ;-)
Stenigt värre men snyggt! ;-)
Jag har faktiskt (kanske lite väl tidigt då) gjort en julgrupp till mig själv också under den gågna veckan.
I år fick den gå i vitt och silver!
Det har varit en hektisk vecka.
Jag har i alla fall äntligen färdigställt den traditionella lingonriskkransen enligt önskemål.
Eventuellt om tid och inspiration infinner sig så kanske jag kommer att utsmycka den.
Höstkransen jag hade gjort och som hängde på dörren innan lingonriskransen var jag lite smått förälskad i. Jag var väldigt nöjd med den! Tyvärr var ju inte småfåglarna så glada i fåglarna jag hade på kransen så de hade hackat sönder dom :-( Men jag visste ju sedan innan att sånt förekommer så det var ju bara att ta den förlusten. Naturen råder man ju inte över ;-)
Under veckan som gått har vi äntligen också fått trappen omklädd med ny matta. Vi är jättenöjda. Den som satt där innan var väl från ca 40-talet så det var verkligen skönt att få en ny!
Jag har faktiskt (kanske lite väl tidigt då) gjort en julgrupp till mig själv också under den gågna veckan.
I år fick den gå i vitt och silver!
Det döljer sig en julros längst bak, sedan en jul-en, en echivera och en slags mini-saint paula.
Den är finare i verkligheten än på bilden tycker jag.
Nu ska jag återgå till nobelfestligheterna men jag ska försöka att göra ett inlägg till idag.
torsdag 1 december 2011
Julkort
Tiden har bara flugit iväg och helt plötsligt står vi nu inför julen (snart).
Några julkort har jag hunnit göra, men jag hoppas att det ska hinna bli många fler! ;-)
Riktigt dålig bildkvalite tyvärr och glittret syns inte på någon av bilderna, men ändå ;-)
Några julkort har jag hunnit göra, men jag hoppas att det ska hinna bli många fler! ;-)
Riktigt dålig bildkvalite tyvärr och glittret syns inte på någon av bilderna, men ändå ;-)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)